5 navad, ki vodijo v depresijo in kako se jih znebiti

Objavljeno dne 20.04.2017
Kategorije: Članki

depresija-obremenevanje-nespečnost

Preverite, katero od teh imate sami in bi se je bilo po besedah psihologov dobro znebiti.

Samopomilovanje

V težkim trenutkih nas lahko premamijo misli, kot na primer: »Dobra oseba sem, zato si ne zaslužim takih težav. Zakaj mi življenje to dela?« Psihologi pravijo, da takšno samopomilovanje le na videz zmanjša stres, v resnici pa ga potisne globlje v našo psiho. Zanimivo je, da od samopomilovanja lahko postanemo celo odvisni. Tako odzivanje kaže na to, da smo se kar vnaprej predali. Negativni občutki nam nato iz podzavesti jemljejo moč in načenjajo naše psihično zdravje.

Namesto, da se smilimo sami sebi, se moramo v težavah oborožiti za boj z njimi in zbrati vso svojo moč. Pomaga, da se spomnimo, kaj vse smo že v življenju dosegli, od malih do velikih zmag.

 

Obremenjevanje zaradi opravil, ki jih ne maramo

V življenju je pač tako, da moramo kdaj narediti kaj, kar nam ni všeč. A mala opravila nas vodijo do večjih rezultatov. Zaradi prevelikega obremenjevanja ob dejstvu, da moramo pisati poročila za šefa, delati za praznik ali vsak dan pomivati posodo, lahko zbolimo.

Eden izmed najboljših načinov za zmanjševanje stresa je delovanje in premikanje k zastavljenim ciljem. Znebite se negativnih misli, zberite svojo moč in se spravite na delo. Sami sebi obljubite nagrado za vsako opravljeno neprijetno nalogo. Veselite se, ko je enkrat za vami. Namesto da razmišljate, kako vam je težko, raje proslavljajte svoje (male) zmage!

 

Negovanje slabih spominov

Včasih se zgodi, da ljudje z nami ne delajo lepo. Slabi spomini na take dogodke lahko postanejo težko breme, če se jih zavestno ne znebimo kot stare prtljage. Ohranjanje zamer do vseh, ki so nas kadarkoli prizadeli, povzroča razočaranje in pričakovanje novih slabih izkušenj v odnosih z drugimi.

Držanje zamer lahko povzroči marsikatero bolezen. Ne vlecite preteklosti tudi v prihodnost in odpustite vsem, ki so vas kdaj prizadeli. Zapišite vse svoje zamere na list papirja in ga varno zažgite. To bo sprostilo energijo in vam pomagalo narediti korak naprej.

 

Primerjanje z drugimi

Potreba po primerjanju z drugimi izhaja iz naše negotovosti. Nenehno tekmovanje na področju kariere, denarja ali sreče ustvarja napetost in razočaranje. Ko gledamo druge, nam naši uspehi niso dovolj in nas ne osrečujejo.

Negativno razmišljanje in zavist sta zelo škodljiva. Osredotočanje na uspehe drugih ljudi nas lahko vodi v depresijo, razmišljanje o njihovih neuspehih pa v nas vzbuja sovražne misli, ki se kot bumerang lahko vrnejo in zopet škodijo nam samim. Raje se osredotočite nase in živite svoje življenje, ki bo brez primerjanja veliko boljše.

 

Samokaznovanje

Ta navada se pogosto pojavi že v otroštvu, ko nam odrasli sporočajo, da smo slabi, nesposobni ali slabši od drugih in da nikoli nič ne bo iz nas. Nekaterim se v odrasli dobi z veliko osebnostne moči uspe znebiti negativnih vzorcev in so sposobni dobrega samo-nadzora, tudi v primeru, ko jim kaj ne gre najbolje od rok. Šibkejše osebe pa lahko sami sebe začnejo podcenjevati in se celo kaznovati, kadar jim kaj ne uspe. Ta navada je zelo nevarna, saj ovira naš napredek in zastira pozitiven pogled na svet, vodi pa lahko tudi v težko depresijo.

Razvijte navado poštenega opazovanja samega sebe in si takrat, ko je treba, priznajte: »Tega nisem storil/a najbolje, ampak potrudil/a se bom in to popravil/a.« Ne govorite si, da ste neumni, nesposobni ali zgube. Poiščite v sebi moč, da delate korake k izboljšavi, rastete in nadaljujete v življenju z dvignjeno glavo.

 

 

Sorodne novice:

Delite med prijatelji: